Dag 8: Hué

De trein komt om 8:00 aan in Hué. Het laatste stuk tot Hué heb ik niet veel meer geslapen.

Met een bus rijden we een klein stukje naar het Duy Tan 2 hotel.

Het hotel is prima. Er is een welkomstdrankje als we binnenkomen. Er is zelfs een klein zwembad.

Ik ga mij eerst douchen, dat was ondertussen wel nodig (tenminste voor mijn gevoel). Dan ga ik met een cappuccino erbij het dagboek bijwerken.

We gaan met de hele groep om 12:00 eten bij het DMZ restaurant. De keuze is enorm. Dit keer neem ik een Korean Beef. Het zit er vreemd uit en smaakt apart, maar erg lekker.

fotoMet Young lopen we na de lunch naar de citadel. Hij geeft uitleg over de gebouwen en historie. Er waren 3 muren, waarvan alleen de buitenste (verdedigingsmuur) en de middelste er nog staan. De muur van de verboden stad is weg door de oorlogen.

Ondertussen wordt er volop gewerkt aan de wederopbouw van het enorme complex.
We verlaten op het einde van de middag de citadel. Young rijdt op een brommer terug. Met een stel anderen loop ik naar de Da Bong markt.

fotoDe markt is drukbezocht en heeft smalle paadjes. Helaas begint het langzamerhand donker te worden.

Onderweg terug naar het hotel wordt het helemaal donker. De parken zitten vol met groepen jonge mensen. Er is ook live muziek.

's Avonds gaan we met de hele groep naar restaurant Carambole. Daar had Young voor 10 personen gereserveerd en dus past het niet. Het kan buiten op een 'parkeerplaats' of in een andere kamer (te heet). Daarom lopen we met een aantal mensen maar verder.
Verderop in de straat ligt het restaurant Caramel. We bestellen de drank en het eten. Helaas blijken hier ook bussen langs komen te staan (er ligt een hotel langs het restaurant).

Het eten smaakt prima. De porties zijn dusdanig dat je er meerdere kunt bestellen.